Social media en Kiss it Forward

zusje11

Ik ben zo’n twee jaar actief op Social Media. Ik begon op Facebook, daarna ook een account aangemaakt op Twitter. Hoe wonderlijk werkt dat in de social media. In korte tijd had ik contact met veel ouders met een soortgelijke gezinssituatie. Autisme, lichamelijke, verstandelijke handicap. Ouders die mooie blogs schrijven over hun gezin. Gaandeweg merkte ik dat ik het fijn vond om deze ouders met elkaar in verbinding te brengen. Mooie contacten ontstonden en ontstaan. Hoe was dat dan vroeger vraag ik me af. Hoe kwamen ouders met een zorgintensief kind met elkaar in contact? Helemaal niet? Je zou zeggen dat ze daardoor een heel ander leven hadden. Of kwam dat contact toch wel tot stand, bijvoorbeeld via patiëntenverenigingen? Ik weet het niet. Wel weet ik dat ik het heel  fijn vind om via social media een netwerk te hebben met ouders van een zorgintensief kind. Sommige initiatieven beginnen vorm te krijgen en leidden tot contact ‘in real life’. Overmorgen ga ik naar een bijeenkomst van “Kiss it Forward (www.kissitforward.com) ” een prachtig initiatief om meer bekendheid te geven aan ouders van een zorgintensief gezin. Ik heb er zin in!

Geef een reactie

Fonds Psychische Gezondheid

Nederlands Vereniging voor Autisme

Blog statistieken

  • 13,014 hits

Volg me op Twitter

