Kiss it Forward Bootcamp

very special kids

 

Zaterdag 27 juni ging ik naar de “Kiss it Forward Bootcamp”. Meer informatie over dit initiatief en de oprichters op http://www.kissitforward.nl. De bijeenkomst was op een prachtige locatie in de Achterhoek.  Ik had nog niemand van de groep ‘in real life’ ontmoet en dat vond ik best spannend. Maar ik kwam binnen in die prachtige stal en…..het was goed.  Herkenbare verhalen van ons allemaal, maar voor de buitenwereld onbekend en nauwelijks voor te stellen. Tussendoor gingen we lekker schommelen, relaxen, wandelen. Ik voelde me helemaal thuis tussen de schapen, ganzen, honden en knuffelvarkens Truffel en Bacon. Esther Kant las een verhaal voor uit haar prachtige boek ‘Moeders zonder Grenzen’. We pinkten allemaal een traantje weg, wat een mooi fragment. In de middag gingen we aan de slag met de “Why” vraag, waarom is dit initiatief opgestart en hoe kunnen we dit zoveel mogelijk onder de aandacht brengen?  Voor mij was het een intensieve bijeenkomst. Ik ben vrij prikkelgevoelig en het enthousiasme en de emoties spatten er van af. Mijn hoofd draaide ‘overuren’. Het liefst zou ik meteen alle initiatieven gerealiseerd zien. Maar wat is mogelijk? En hoe zit dat bedrijfsmatig? Het initiatief  is pas net opgestart en het is nog onduidelijk waar het heen gaat. Maar wauw wat een mooi doel en wat een creatieve ideeën! Meer aandacht en bekendheid voor ‘hoe het gaat’ in een zorgintensief gezin. Die bekendheid is hard nodig, zeker met de plannen van het huidige kabinet. Gelukkig komt het Nationaal Jeugd Instituut (www.nji.nl) 14 september met de uitkomsten van de behoefte aan steun voor ouders van zorgintensieve kinderen. Ik weet niet wat de toekomst is van dit prachtige initiatief. Hoeveel tijd kan eraan besteed worden, is er geld beschikbaar, komt de boodschap over? Er zijn al mooie stappen gezet, genomineerd voor de Nationale Zorgvernieuwingsprijs en van Mantelzorgorganisatie Carens is geld ontvangen voor drukwerk. En bovenal dit initiatief is warm, positief en vol humor voor prachtige kinderen. Ik draag dit initiatief een ‘warm hart’ toe en zal het blijven steunen en promoten. Binnenkort ongetwijfeld meer. Houd daarvoor de website, Facebookpagina en het Twitteraccount @kissitforward in de gaten.

Geef een reactie

Fonds Psychische Gezondheid

Nederlands Vereniging voor Autisme

Blog statistieken

  • 13,014 hits

Volg me op Twitter

