Activiteiten als ambassadeur Fonds psychische Gezondheid

Activiteiten als ambassadeur (voormalig blog barblogt.wordpress.com d.d. 18 februari 2014)

Ik vond het best eng om mijn eerste blog over mezelf te publiceren. Wat zullen de reacties zijn, of misschien -nog wel erger- helemaal geen reacties! Maar de reacties waren goed. Meer dan 100 mensen lazen mijn blog. Iets op trots op te zijn. Maar ik wil meer.

Dus zet ik me in als Ambassadeur voor het Fonds Psychische Gezondheid. Ik ben erg enthousiast en probeer mensen te werven voor het fonds. En dat lukt goed. Er komen dingen op mijn pad waarvan ik dacht dat ik ze niet kon. Ik promoten, ik PR? Ik blijk het leuk te vinden. Ik ontmoet lotgenoten die hetzelfde voelen als ik. Ik voel me daar fijn en veilig bij. Ik wil meer! Ondertussen zijn we met alle ambassadeurs druk bezig om activiteiten op touw te zetten. Ik heb er zin in! Er zit ook een keerzijde aan deze leuke nieuwe dingen. Ik moet opletten dat ik niet teveel van mezelf verg. Vroeger deed ik gewoon. Soms verlang ik terug naar die tijd. Zonder na te denken, zonder te plannen. Maar dat kan niet meer. Ik kom mezelf dan tegen. Mijn lijf zegt stop en mijn hoofd loopt over, ben er niet meer bij en raak in de war. De eerste keer dat ik me hier bewust van werd dacht ik dat het nooit meer goed zou komen. Dat ik weg zou blijven drijven. Met hulp leerde ik op mezelf te vertrouwen, dat ik niet altijd hetzelfde ben en een beperkte energievoorraad heb. Ik zou ook wel zoals andere mensen met een universitaire opleiding een supercarriere willen hebben. Of gewoon willen werken. Maar ik verman mezelf en denk, ik haal voldoening uit de zorg voor mijn zoon, hij heeft me nodig, hij is gehandicapt. Hier thuis loopt het goed omdat ik niet werk. Ik kan goed voor hem zorgen omdat ik geen stress heb van werk. Opmerkingen uit de omgeving dat het toch zonde is van mijn opleiding, dat je iets voor jezelf moet hebben, economisch zelfstandig moet zijn, het afleiding kan bieden, leg ik naast me neer. Dat lukt de ene dag beter dan de andere. In deze prestatiemaatschappij is het niet de gebruikelijke weg. Maar ik vraag me af of je daarbij wel een keus hebt. Dat vergeten we wel eens.

Je bezoekers kunnen hier soms een advertentie zien.

Vertel me meer | Dismiss this message

Geef een reactie

Fonds Psychische Gezondheid

Nederlands Vereniging voor Autisme

Blog statistieken

  • 12,609 hits

Volg me op Twitter

