Soms leg ik het uit, soms niet

Ik loop met zoon door het winkelcentrum. Zoon loopt met een breed spoor en heeft orthopedische schoenen. Een man kijkt hem na. Wij lopen verder voorbij de ‘Handyman’ en hij roept: “Allemaal Henry’s op een rijtje”. Een vrouw die bij deze stofzuigers staat kijkt verschrikt om. We kopen een Donald Duck pocket bij de Bruna om te lezen in de vakantie. Er moet een vrouw voor ons pinnen en zoon staat in de weg. De winkelmedewerker vraagt of hij aan de kant kan gaan. Zoon hoort niets en reageert niet. Ik kan het wel uitleggen aan hem en de winkelmedewerker, maar het is te druk en zoon is onbereikbaar, daarom duw ik hem zachtjes een beetje opzij. De andere medewerker bij wie wij mogen betalen kijkt ons nog eens aan en beseft het dan ineens. Ik glimlach naar haar. Ze zegt gedag en ik doe dat ook, zoon niet. Normaal vraag ik zoon even of hij gedag wil zeggen. Maar vandaag niet. Vandaag ben ik moe en zoon ook.

Geef een reactie

Fonds Psychische Gezondheid

Nederlands Vereniging voor Autisme

Blog statistieken

  • 12,691 hits

Volg me op Twitter

